خرید کابل جوش استاندارد

خرید کابل جوش استاندارد : یک خرید مطمئن

جوشکاران به چه کابلی کابل جوش استاندارد می گویند؟ این سوالی که حتی جوشکاران هم از خود می پرسند. کابل فقط یک رابط ساده نیست. سلامتی کار به کیفیت آن بستگی دارد. به همین دلیل است که شرکت سپهر جوش دو معیار اصلی را در تولید دنبال می کند : سلامت کار و سلامت جوشکار. با ما همراه باشید تا با هم سفر کوتاهی به جهان کابل ها و کیفیت آنها داشته باشیم.

 

کابل جوش استاندارد : مشخصات کلی

اگر بخواهیم دقیق باشیم باید بگوییم که کابل جوش استاندارد، به کابلی گفته می شود که از یک رسانای استاندارد درست شده باشد. سایز این رسانا باید 8 AWG تا 500 kcmil  باشد. از این کابل در مدارهای جوشکاری الکتریکی استفاده می شود. کابل جوش استاندارد دارای لایه EPDM یا عایق حرارتی نئوپرن است و دماهایی مابین 90 تا 150 درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل می کند. این کابل در واقع ساختاری ترموست گونه دارد. ساختار ترموستی یا ترموپلاستیکی به کابل کمک می کند تا در مقابله با پاشیدگی های جوش از خود مقاومت بهتری نشان دهد.

کابل جوش

کابل جوش استاندارد و انعطاف پذیری

یکی از بارزترین ویژگی های کابل جوش استاندارد انعطاف پذیری بالای آن است. دوام بالا را نیز باید به مزیت های آن افزود. به این دلیل این دو ویژگی را از مزیت های آن می شمارند که در بیشتر مواقع باید بر روی سطوح ناهموار کشیده شود. جوشکاری در مکان های ناهموار و ناصاف به چنین کابلی نیاز دارد. برای انعطاف پذیر کردن کابل سازندگان آن را به شکل ویژه ای تولید می کنند. به این معنا که رشته های آن را به تعداد زیاد تولید کرده و با عایقی محکم پوشش دهی می کنند. با این ترفندها انعطاف کابل چندین برابر می شود و برای جوشکاری در مکان های ناهموار قابلیت بیشتری پیدا می کند.

 

محیط و کابل جوش استاندارد

کابل جوش استاندارد برای جوشکاری در محیط های صنعتی بسیار مناسب است. از آنجا که این محیط ها سرشار از آب، روغن و دیگر عوامل فرساینده هستند، کابل معمولی شانس زیادی برای دوام ندارد. تنها کابلی که می تواند در این محیط های دشوار به خوبی از پس وظایف خود برآید، کابل جوش استاندارد است. کابل های سپهر جوش از چنین ویژگی هایی برخوردارند.

انواع کابل جوش

اصولا دو نوع کابل جوش استاندارد پرکاربرد در بازار یافت می شود. یکی از آنها کابل جوشکاری کلاس K است. این کابل دارای استرند (رشته) های 30 awg می باشد. این نوع کابل متعارف ترین نوع کابل جوش است که در بازار به رنگ های قرمز یا مشکی یافت می شود.

نوع دیگر کابل جوش استاندارد، کابل جوش کلاس M است. این کابل دارای استرندهای 34 awg است. انعطاف پذیری و دوام آن از نوع قبلی بیشتر است. روکش این نوع کابل فلورسنت است.

کابل جوش از تراکم رشته سیم های نظم دار مسی ساخته می شود که با عایقی محافظ پوشانده شده اند. مزیت رشته ای بودن این سیم ها در این است که انعطاف پذیری و دوام آنها چندین برابر می شود. پوشش عایق گونه کابل که غالبا از جنس EDPM یا نئوپرن است، از آن در محیط های آسیب رسان و ناهموار محافظت می کند.

خرید کابل جوش استاندارد

سایز های کابل جوش

سایزبندی کابل جوش استاندارد از سیستم AWG پیروی می کند. بر پایه این نظام سایز بندی کابل ها از سایز 6 AWG تا 500 MCM ساخته می شوند. راه اندازه گیری سایز کابل جوش به این شکل است که قطر مغز فلزی آن را محاسبه می کنند. از میان کابل های تولید شده، کابل جوش 12 کاربرد وسیعی یافته است.

این کابل در دستگاه های جوش 140 تا 200 آمپر به کار می رود. به طور کلی برای انتخاب یک سایز خاص پارامترهای زیادی بر روند گزینش اثر می گذارند. از این میان می توان به توان جوشکاری، نرخ خروجی و چرخه کاری اشاره نمود. دقت به سایز کابل اهمیت زیادی در جوشکاری دارد. در واقع میان سایز کابل و ظرفیت آمپری آن یک رابطه مستقیم برقرار است.

خرید کابل جوش استاندارد

خرید کابل جوش

در هنگام خرید کابل جوش استاندارد باید نکاتی را رعایت کرد. توجه به این نکات به شما این امکان را می دهد که بهترین و مناسب ترین کابل را خریداری کنید. کابل خریداری شده باید با نیازهای کاری شما بیشترین تناسب را داشته باشد.

1 – اولین و مهم ترین گزینه در خرید بهترین کابل جوش استاندارد توجه به اعتبار شرکت تولید کننده کابل جوش است. هر شرکتی بهترین کابل جوش را تولید نمی کند.

در بازار همه جور کابلی یافت می شود. شما نمی توانید شخصا و از راه آزمون و خطا بهترین کابل بازار را تهیه کنید. چرا که برای این کار باید زمان زیادی صرف کرده و همچنین پول زیادی را هم خرج کنید. برای این کار باید تک تک کابل های موجود در بازار را آزمایش کنید. این کار وقت و پول تان را هدر می دهد. بهترین راه توجه به اعتبار و خوش نامی شرکت تولید کننده است.

2 – عامل بعدی در تعیین کیفیت کابل، قدرت آن است. باید ببینید که بیشترین جریان الکتریکی ای که کابل می تواند از خود عبور دهد، چه مقدار است.

3 – دمایی که کابل می تواند تحمل کند نیز عامل مهم دیگری در انتخاب آن است. برخی از کابل ها تا 105 درجه سانتیگراد را می توانند تحمل کند. با توجه به دمای محیط کاری تان کابل مناسب را انتخاب فرمایید.

4 – عایق و قدرت تحمل پوشش کابل جوش استاندارد نیز مهم است. بسته به ناهمواری محیط کاری تان باید کابل مناسبی تهیه نمایید. اگر محیط کاری تان سخت و خشن است بهترین گزینه کابلی است که در برابر عوامل فرسایشی و کششی مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین یک کابل خوب باید در برابر آب، روغن و گریس موجود در محیط های کاری تحمل خوبی را از خود نشان دهد.

5 – دیگر عامل مهم در تعیین کیفیت کابل افت ولتاژ در آن است. یک کابل خوب باید کمترین افت ولتاژ را داشته باشد. به این معنا که ولتاژی که از آن می گذرد در هنگام عبور کمترین افت را تجربه کند. حداکثر افت تجویز شده در حدود 4 ولت است.

6 – کابل جوش استاندارد نباید داغ شود. اگر کابل خریداری شده شما در هنگام جوشکاری به شکلی غیر طبیعی داغ شد، فورا آن را عوض کنید. این روند به معنای کیفیت پایین کابل خریداری شده است.

7 – انعطاف کابل جوش استاندارد بالاست. برای خرید یک کابل خوب باید به انعطاف پذیری آن توجه کنید. بدون این ویژگی کار جوشکاری شما با دشواری روبرو خواهد شد. شما در هنگام کار باید آزادی عمل داشته باشید. همه محیط های کاری از یک سطح هموار برخوردار نیستند. کابل نباید سختی کارتان را چند برابر کند.

کابل جوش استاندارد

شرکت سپهر جوش

سخن پایانی شرکت سپهر جوش

همه این مواردی که درباره کابل جوش استاندارد گفته شد، یک هدف نهایی را دنبال می کنند. آنها با هدف ایمنی بیشتر شما تنظیم شده اند. در واقع برای پرهیز از آسیب های جانی و مالی باید به دنبال کابلی باشید که همه موارد گفته شده را دارا باشد. یادتان باشد که پیش از جوشکاری همه تجهیزات خود را به دقت وارسی کنید.

اشکالات احتمالی آنها را پیش از شروع برطرف سازید. سلامت شما بسته به سلامت ابزارهای شماست. به ویژه منبع تغذیه را با دقت بررسی کنید. از سلامت پایانه ها مطمئن شوید. اطمینان از درستی همه وسایل، سطح ایمنی کارتان را چند برابر می سازد.

جهت مشاوره رایگان با شرکت سپهر جوش تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 19 =